جستجو کلمات کلیدی چیست؟ راهنمای کامل

جستجوی کلمات کلیدی

جستجو کلمات کلیدی مرتبط با کسب و کارها یکی از پایه های اصلی سئو سایت می‌باشد. اما چگونه این کلمات را انتخاب کنیم ؟

انتخاب کلمات کلیدی به معنی پیدا کردن کلمات یا جملاتی است که احتمال می‌دهید، مشتریان بالقوه یا مخاطبانتان آن ها در موتورهای جستجو سرچ می‌کنند و سپس با استفاده از آن کلمات به صورت ارگانیک ترافیک سایتتان را افزایش دهید و یا برای تبلیغات کلیکی یا کمپین های PPC از آنها بهره ببرید.

کلمات کلیدی می‌توانند در دو دسته بندی مختلف قرار بگیرند: کلمات کلیدی کوتاه (short-tail)و چند سیلابی (long-tail)، معمولا گرفتن جایگاه برای کلمات کلیدی کوتاه دشوارتر می‌باشد چون رقبای بیشتری روی آن ها کار میکنند.

اما چند سیلابی ها با اینکه تعداد سرچ کمتری در ماه دارند به دلیل اینکه روی یک موضوع مشخص متمرکز هستند، بازدیدکنندگان سایت را راحت تر می‌توانند به مشتری یا مخاطب دائمی تبدیل کنند.

کلمات چند سیلابی در واقع کیفیت ترافیکی که تولید میکنند بالاتر است و در نهایت در فروش و جذب مخاطب تاثیر بیشتری می‌گذارند.

قبل از پیدا کردن کلمان کلیدی، سوال بپرسید

قبل از انجام خدمات سئو سایت برای کسب و کارهای آنلاین و پیدا کردن و بهینه سازی کلمات کلیدی برای شروع خدمات سئو، مهم است که اول به درستی آن ها را بشناسید و همینطور مشتریان هدف و اهداف کاریشان را بررسی کنید.

در حقیقت، کلماتی که شما میخواهید برای آن ها در موتورهای جستجو جایگاه مناسب کسب کنید با چیزی که مخاطبانتان از سایت شما انتظار دارند دو موضوع کاملا متفاوت می‌باشد.

تمرکز بر روی مخاطبان سایت و در نظر گرفتن نیازهای آنها و سپس استفاده از کلمات کلیدی مناسب با نیاز آن ها، باعث موفقیت بیشتر شما خواهد شد و در رشد کسب و کارتان تاثیر بیشتری می‌گذارد.

استفاده از ابزارها برای پیدا کردن کلمات کلیدی

ابزارهای سئو زیادی وجود دارند که میتوانید از آن ها برای شروع کار استفاده کنید. بهتر است در قدم اول برای تولید محتوا روی کلمات کوتاه یا short-tail کار کنید. برای مثال من در اینجا از کلمه ” سئو ” استفاده میکنم، یک روش برای پیدا کردن کلمات کلیدی چند سیلابی استفاده از خود موتورهای جستجو مانند گوگل می‌باشد برای مثال، زمانی که شما کلمه “سئو” را سرچ میکنید کلماتی دیگر از طرف خود گوگل به شما پیشنهاد می‌شود:

keyword research
کلمات پیشنهادی گوگل

این کلمات پیشنهادی بر اساس تعداد جستجوی کاربران دیگر به شما از طرف گوگل پیشنهاد می‌شود و در واقع این کلمات محبوبیت بیشتری نزد کاربران دارند. این روش می‌تواند کمی وقت گیر باشد و برای رسیدن به کلمات مناسب با کسب و کارتان شاید مجبور شوید چندین ساعت زمان بگذارید و با جزئیات به تحقیق بپردازید.

اما روش دیگر که بسیار راحت تر است و نتیجه بهتری هم در بر دارد استفاده از ابزارهای سئو می‌باشد که با توجه کسب و کاری که دارید یک کلمه اصلی را در این ابزارها وارد میکنید و تمام کلمات مرتبط دیگر با توجه به محبوبیت، تعداد سرچ ماهانه و … به شما پیشنهاد می‌شود.

چه عباراتی توسط کاربران جستجو می‌شود ؟

شاید شما یک روش خاصی برای توضیح کسب و کارتان داشته باشید، اما سوال اینجاست آیا مخاطبانتان محصولات و یا خدماتی که شما ارائه می‌دهید را به روش و ادبیات شما در گوگل جستجو می‌کنند ؟ جواب این سوال برای جستجوی کلمات کلیدی بسیار حیاتی می‌باشد که در زیر به آن می‌پردازیم.

تعیین حجم جستجو و سختی کلمات کلیدی

شما احتمالا چند کلمه مشخص در ذهن خود دارید که مایلید برای این کلمات در گوگل رتبه بالا کسب کنید. این کلمات معمولا محصولات، خدمات و یا اطلاعاتی است که دوست دارید به مخاطبانتان ارائه دهید را بازگو می‌کنند.

اما در این میان حجم جستجوی کلمات هم بسیار مهم است زیرا هرچه حجم سرچ شدن یک کلمه بیشتر باشد گرفتن جایگاه برای آن کلمه سخت تر خواهد بود و نیاز به تلاش بیشتری دارد. این مورد رابطه ای مستقیم به سختی کلمه کلیدی (keyword difficulty) دارد که بر اساس فاکتورهای متفاوتی تعیین می‌شود، پس بهتر است برای شروع کار روی کلماتی با درجه سختی و حجم جستجوی پایین تر متمرکز شوید و با مرور زمان و تقویت قدرت دامنه سایتتان رو به کلمات به مراتب سخت تر بیاورید.

نتیجه گیری

حالا که تا حدودی با اصل جستجوی کلمات کلیدی و اهمیت آن در خدمات سئو سایت آشنا شدید، بهتر میتوانید عبارات هدف برای کسب و کارتان را شناسایی کنید.

ولی بهتر است همیشه قبل از شروع این کار سوالاتی از خودتان بپرسید و زمانی که به پاسخ مناسب دست پیدا کردید ادامه دهید، برخی از این سوالات:

کاربرانی چه عباراتی را در مورد کسب و کار من جستجو میکنند ؟

در روز په تعداد این عبارات را جستجو می‌کنند ؟

آیا این کلمات دارای درجه سختی مناسب با قدرت سایت من هستند ؟

امیدواریم این مقاله هم مورد پسندتان قرار گرفته باشد، نظرات خودتان را با سئو پین در میان بگذارید.

برای دریافت مشاوره در زمینه طراحی سایت تخصصی و خدمات دیجیتال مارکتینگ با مشاوران ما ارتباط برقرار کنید.

اشتراک گذاری:

آخرین مقالات

دیدگاهتان را بنویسید

سئو پین
Scan the code
Call Now Button